De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om in de site te navigeren, of om te voorzien in door jou aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van jouw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker op maat gemaakte reclame en andere informatie te tonen.

Europese projecten in kaart

kaart | lijst

Provinciebestuur Limburg: Campagne Afkicken…Autoluw naar het werk 2005

Afkicken 2005: de campagne Afkicken heeft tot doel het provinciaal duurzaam mobiliteitsbeleid te ondersteunen. Afkicken…Autoluw naar het werk sensibiliseert de Limburgse bedrijfswereld en zijn werknemers m.b.t. de toenemende vervoersproblematiek. De idee van de campagne is het gebruik van duurzame vervoeralternatieven voor het autosolisme te promoten en te stimuleren en zoveel mogelijk duurzame kilometers te verzamelen aan de hand van de woon-werkafstand en de dienstverplaatsingen. Op die manier kunnen deelnemers exact uitrekenen hoeveel zij persoonlijk uitgespaard hadden tijdens hun campagneperiode (financieel, CO², …). Fietsen, carpoolen, openbaar vervoer en te voet waren de alternatieven die centraal stonden. Het Provinciebestuur trachtte de potentiële deelnemers te motiveren, de deelnemers leverden de inspanning en genoten van de rechtstreekse en onrechtstreekse voordelen. Zowel de werkgever als de werknemer kunnen besparen op hun (onnodige) kosten, zij verbeteren hun leef- en werkomgeving, ze bevorderen hun persoonlijke gezondheid (minder stress, fietsen verbetert de conditie, …), ed. Door middel van de sensibiliseringscampagne ‘Afkicken’ leerden beide partijen welke voordelen er verbonden zijn aan het gebruik van duurzame vervoerwijzen en hoe eenieders rol hierin aanvullend werkte voor de andere partij.

Projectinformatie

Thema: ondernemerschap en economische zaken

Programma: Phasing out, 2000-2005

Startjaar: 2005

Financiën

Totale projectkosten: € 10.897,05

Europese subsidie: € 5.448,53

Geografische locatie project

Universiteitslaan 1
3500 Hasselt

Link naar dit project

bekijk dit project op de kaart


  • filter
    open collapsed menu
    collapse menu





Limburg speelt Europees - Vleva jouw brug tussen Vlaanderen en Europa

Nieuws

donderdag, 15 oktober 2020
3D render van de derde vleugel BioVille
BioVille, de health- & care-incubator op de universitaire campus in Diepenbeek, viert dit jaar haar tienjarig bestaan en viert dat met een aantal nieuwe investeringen in de toekomst van de...
vrijdag, 25 september 2020
Europese en Limburgse vlag naast elkaar
De jongste jaren onderging de Limburgse economie een ingrijpende transitie. Vandaag werkt Limburg aan een groeistrategie om verder te excelleren. Om die ambitie te verbinden met de nieuwe Europese...