Een procesgericht evaluatiesysteem stelt leerlingen in staat om te ontdekken wat hun talenten en interesses zijn zonder vroegtijdig een aantal toegangspoorten te sluiten. Dit verhoogt de kansen op meer studie-ijver en op een gemotiveerde studiekeuze.
Het Atheneum Bree en de campus Mater Dei in Overpelt hebben het denkkader van autonome motivatie in hun schoolwerking geïntegreerd. Zij willen zich binnen dit denkkader gezamenlijk verdiepen in het uitbouwen van een procesgerichte evaluatiecultuur met motiverende feedback aan de leerlingen over hun studievorderingen. Zo leren leerlingen zichzelf objectief evalueren, hun leerstrategieën bijsturen en remediëring op eigen maat organiseren. We willen leren van elkaars ervaringen.
Om de nodige leerbekwaamheid en werkstrategieën voor een succesvolle overgang SO-HO en onderwijs-arbeid aan te reiken leggen we de brug naar de hogescholen en naar de arbeidsmarkt.
Via een projectwerking onder wetenschappelijke begeleiding willen we de verwachte positieve effecten uitdragen naar de onderwijswereld en de arbeidswereld.
- Organisatie/school: GO! Atheneum Bree
- Adres: Millenstraat 14, 3960 Bree
- Contactpersoon: Patricia Hanegreefs
- E-mail: patriciahanegreefs@mdo.wico.be
- Gsm: 0488 99 87 67