Studie m.b.t. de kosten en baten inzake de heringebruikname van de vroegere spoorlijn 18 tussen Houthalen en Neerpelt, dit met als doel een structureel kostenvoordeel en een verbeterde competiviteit te realiseren voor bedrijven uit het Genkse, met goederentrafiek naar Noord-Duitsland. De verwezenlijking van de Ijzeren Rijn is sterk bepalend voor het potentieel van Spoorlijn 18. Het potentieel goederenvervoer (eventueel aangevuld met reizigersvervoer), de kosten en baten van hergebruik/heraanleg en de nodige maatregelen en werken om hergebruik mogelijk te maken dienen onderzocht. De kost van het onderzoek is mede afhankelijk van de mate waarin gebruik kan gemaakt worden van het computermodel van het departement LIN van het Vlaams Gewest en van de resultaten van de studie m.b.t. het overslagcentrum voor spoorvervoer Noord-Limburg
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 152.579,33
Europese subsidie: € 76.289,68