De doelstelling van het project is het upgraden en kwaliteitsvol en marktconform maken van een product dat over voldoende potentieel en onderscheidend vermogen beschikt om op de toeristische kaart gezet te kunnen worden, met een economische meerwaarde en een effect op de gehele regio tot gevolg. Om het product ‘mergel’ voldoende kwaliteitsvol, beleefbaar en zichtbaar te maken worden volgende acties voorzien: - upgraden van de signalisatie van de identiteitsbepalende elementen in de regio: o.m. opmaak en plaatsing van informatieborden, voorzien van mergelobjecten aan de invalswegen, aanmaak van promotiemateriaal voor de locale horeca - upgraden en beleefbaar maken van het mergelproject in de mergelgrotten ‘Avergat’ door het aanbrengen van extra beleving: o.m. belevingsmateriaal (decoratie, foto’s,…), informatieborden, belevingsvolle attributen (lampjes,…) bij rondleidingen,…
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Leader
Startjaar: 2009
Partner: Toerisme Limburg; Gemeente Riemst
Totale projectkosten: € 110.000,00
Europese subsidie: € 21.450,00
Limburgse subsidie: € 26.304,85