De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...

Europese projecten in kaart

kaart | lijst

Revitaliseren handelsomgeving ‘Cité’ in Heusden-Zolder

Hoofddoel van dit project is de Koolmijnlaan en aanpalende handelsstraten verder uit te bouwen en de bovenlokale aantrekkingskracht ervan te behouden of te versterken. Dit vraagt een kwaliteitsbevordering. Er wordt een stuurgroep geïnstalleerd, die alle betrokken partijen rond de tafel brengt, en de nodige kwaliteitsbevordering inzake aanbod, private en publieke ruimte en het klantencomfort zal bepalen. Voor wat de interne kwaliteit van de handelszaken betreft, wordt met NCMV en VIZO, zoals in de overige handelstraten, een aanbod uitgewerkt voor individueel en collectief handelsadvies.De winkelstraatwerker is de centrale figuur op het terrein; hij/zij wordt gehuisvest in een projectenkantoor in een zijstraat van de Koolmijnlaan. Om een optimale integratie van dit project met de reguliere dienstverlening van de gemeente te verkrijgen, wordt in het kader van het SIF-beleidsplan een additionele contractuele medewerker aangeworven die 1 dag per week wordt vrijgesteld voor dit project. Er wordt een strategisch commerciële planning opgesteld in nauw overleg met de handelaars; een budget wordt voorzien om informatie of expertise in te kopen. Er wordt dan een profiel van de Koolmijnlaan opgesteld, dat als basis moet dienen om een doelgerichte promotie te voeren in 2000 en 2001. In de promotionele acties dient het karakter van de handelsbuurt te worden gepromoot via brochures, advertenties e.d.m., maar ook via de organisatie van acties en evenementen, al dan niet gekoppeld aan toeristische programma’s.

Projectinformatie

Thema: ondernemerschap en economische zaken

Programma: RECHAR II

Startjaar: 1999

Partner: Gemeentebestuur Heusden-Zolder

Financiën

Totale projectkosten: € 222.724,35

Europese subsidie: € 73.919,05

Geografische locatie project

Koolmijnlaan
Heusden-Zolder

Link naar dit project

bekijk dit project op de kaart


  • filter
    open collapsed menu
    collapse menu





Nieuws

vrijdag, 25 januari 2019
Publiek tijdens Theater op de Markt
De Euregio Maas-Rijn is op sociaal, cultureel en economisch vlak een sterke regio. De regio is gelegen in het hart van Europa en strekt zich uit over drie landen. Ondanks de verschillen in taal, cultuur...
vrijdag, 25 januari 2019
Tien bedrijven en onderzoeksinstellingen uit Nederland, Duitsland en België starten een grootscheepse zoektocht naar het potentieel van diepe aardwarmte (geothermie) in de grensregio. Ze doen dat in...
donderdag, 10 januari 2019
Dunnefilmzonnecel voor weggebruik
UHasselt, Imo-Imomec en Van de Kreeke Wegenbouw gaan meewerken aan een prestigieus project dat de grootschalige productie van flexibele en goedkopere varianten van dunnefilmzonnecellen onderzoekt en...