Inzake het marktonderzoek zal een voltijdse medewerker cijfergegevens verzamelen om de inspanningen van de privé-sector en de overheid te beoordelen m.b.t. promotie en productontwikkeling, waarbij eventuele bijsturing mogelijk gemaakt wordt. Tevens zal er de binnen-en buitenlandse concurrentie geanalyseerd worden met als bedoeling het Limburgs toerisme beter te positioneren op de markt. Daarnaast wordt projectmatig onderzoek opgezet om het economisch effect te meten van overheidsinvesteringen. De voltijdse sectorconsulent zal zich concentreren op de organisatie van de diverse deelsectoren binnen het toeristisch veld; hij is het vast aanspreekpunt voor de sector en werkt voor de sector gezamenlijke voorstellen uit voor verdere kwaliteitsverbetering en voor gezamenlijke promotie; dit laat tevens toe meer gefundeerde beleidsbeslissingen te nemen in verband met ondersteuningsmaatregelen en voorwaardenscheppende maatregelen. Een halftijdse administratieve kracht zal dit mee ondersteunen.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 293.629,88
Europese subsidie: € 146.814,94