De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...

Europese projecten in kaart

kaart | lijst

LER: prospector Flanders Multimedia Valley

Bedoeling van dit project is de in Limburg aanwezige infrastructuur, kennisopbouw en opleiding inzake nieuwe media te profileren en terzake een marketingstrategie uit te bouwen. Met de FFIO, die instaat voor de promotie en profilering van de Vlaamse kennisvalleien in het buitenland, zal nauw worden samengewerkt. Men wenst daarvoor een prospector in dienst te nemen, die in samenwerking met de cluster Nieuwe Media, de Raad van Bestuur van het Wetenschapspark en de Wetenschappelijke Adviesraad, o.a. de volgende taken zal opnemen: in samenwerking met de IT-multimedia cluster een marketingstrategie uitwerken en implementeren m.b.t. de profilering van Flanders Multimedia Valley (mede op basis van het actieplan dat SPL zal uitwerken voor de speerpuntsector nieuwe media); de acquisitie van nieuwe bedrijven en de begeleiding van spin-offs; inzake acquisitie worden meerdere sporen gevolgd: opbouw van het competentie-profiel van de sector (imagovorming; o.a. via seminaries, colloquia en demonstraties); de detectie, gerichte opvolging en acquisitie van buitenlandse bedrijven en bedrijven, die complementair zijn met de bestaande productie, engineering en ontwikkeling; en tenslotte ook via het trachten te verbeteren van het attractieprofiel van de regio (risicokapitaal, faciliteiten voor hogere opleiding en beschikbaarheid van hoog gekwalificeerde arbeidskrachten). Uit de aard van voorgaande functies is het duidelijk dat de prospector mee bepalend zal zijn voor de visuele uitstraling van de Flanders Multimedia Valley (logo, huisstijl, internet site, promotionele publicaties, prestentaties, evenementen…)

Projectinformatie

Thema: innovatie en kenniseconomie

Programma: Doelstelling 2 1997-1999

Startjaar: 1997

Financiën

Totale projectkosten: € 292.638,31

Europese subsidie: € 102.423,41

Geografische locatie project

Kunstlaan 18
3500 Hasselt

Link naar dit project

bekijk dit project op de kaart


  • filter
    open collapsed menu
    collapse menu





Nieuws

woensdag, 10 juli 2019
voorstelling Expat Center Limburg bij POM Limburg
Met een hoge levenskwaliteit, uitstekende carrièremogelijkheden en een optimale geografische ligging binnen de kennisdriehoek Eindhoven, Aken en Leuven, heeft Limburg heel wat potentieel om...
maandag, 17 juni 2019
Kolenspoor richting mijnmuseum Beringen
De Europese Commissie gaat elk jaar op zoek naar inspirerende projecten die ondersteund worden door het cohesiefonds. De meest innoverende projecten worden bekroond met de RegioStars Awards. “De EU...
maandag, 17 juni 2019
Gedeputeerde samen met initiatiefnemers Digital Health House
De Limburgse bio-incubator BioVille (Diepenbeek) krijgt een Digital Health House. “In deze experimentele ruimte kunnen vanaf 2020 naar hartenlust innovatieve en disruptieve technologieën, IoT-toepassingen...