In 1997 werd de ‘uitbouw van speerpuntsectoren’ van het Strategisch Plan Limburg goedgekeurd voor de volgende vier sectoren: bouw, kunststof/toelevering, milieu en grafische sector. De vraag ligt voor om ook voor de nieuwe media een werkgroep samen te brengen. Deze heeft zoals bij de andere sectoren de opdracht om een strategisch plan uit te werken voor de sector; ze is samengesteld uit voortrekkers uit de sector van de nieuwe media; doel is een visie en actieplan te ontwikkelen waardoor nieuwe projecten of diversificatie kan ontstaan. De Stuurgroep neemt de inhoudelijke begeleiding op zich en wordt bijgestaan door een extern deskundige. Het project 1.1.1. werd goedgekeurd voor een globale kostprijs van 7.254.000 BEF; de sector nieuwe media wordt hieraan toegevoegd voor 1.050.000 BEF.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 26.028,82
Europese subsidie: € 13.014,41