Doel van de missie was de verkenning van de toestand en de verwachte technologische ontwikkelingen in de broadcast- en webcastmarkt en het aftasten van het potentieel in deze markt voor K.M.O.’s; de NAB is de grootste beurs ter wereld in de broadcastmarkt. Een mailing werd verstuurd aan alle Limburgse bedrijven en ontwikkelingscentra, actief in de multimedia- en telematica-markt. De deelnemende bedrijven (9 + GOM + EDM) hebben zich spontaan gemeld. De deelnemers werden vooraf maximaal geïnformeerd over ontwikkelingen, exposanten en referaten via het scannen van de beschikbare informatie op internet, de inschakeling van het netwerk van Vlaamse technologische attaché’s in de US en de Vlaamse exportdienst in Los Angeles; vooraf werden via internet reeds een dertigtal afspraken tussen diverse partijen vastgelegd.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 27.371,78
Europese subsidie: € 6.842,95