Met het Telco-project wil het NCMV de KMO sensibiliseren, informeren en begeleiden in de uitbouw van hun onderneming op het vlak van tele- en datacommunicatie. In de voorbereidingsfase wordt een inventaris gemaakt van het gebruik van tele- en datacommunicatie bij de KMO en wordt de informatie van leveranciers en aanbieders verzameld. Deze gegevens worden in kaart gebracht in een specifieke database voor dit project. Sensibiliseren: de KMO alert maken voor de mogelijkheden van de nieuwe technieken en methoden inzake tele- en datacommunicatie. Informeren: Informatie verstrekken over de diverse mogelijkheden op basis van een collectieve aanpak; telecomweek voor de Limburgse KMO, ervaringsuitwisseling in groep, bedrijfsbezoeken. Begeleiden: enerzijds via een eerstelijns-dienst die als loketfunctie opereert en anderzijds via individuele begeleiding van de KMO.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 209.564,23
Europese subsidie: € 94.303,90