Enerzijds bestaat het project uit een algemene sensibilisering in het doelgebied via de nieuwsbrief ‘Bedrijvig Limburg’ en een meer specifieke sensibilisering van de doelgroep door het periodiek opzetten van activiteiten: voordrachten voor lokale ondernemersclubs, vormingsavonden voor studiegroepen, gastcolleges, persartikels over PCL, creatie van de jaarlijkse pers- en communicatieprijs en vormingsactiviteiten, specifiek bestemd voor bedrijfsleiders, marketing- en communicatiemensen (initiatie persrelaties, PR & Marketingclub en “Weet je doelgroep waarmee je bezig bent?”) Anderzijds zijn er de activiteiten betreffende de begeleiding van individuele bedrijven bij persacties: ondersteuning van individuele persacties, initiatie kaderleden inzake persrelaties, communicatie-audit, basis crisiscommunicatie en communicatie-coördinator. Gezien contracten met bedrijven voor eind 1999 dienen afgesloten en gezien perscontacten niet lang op voorhand kunnen vastgelegd, wil men de dienstverlening voor individuele bedrijven beperken tot februari 2000, terwijl men het algemeen sensibiliserend gedeelte over de volledige periode wil laten doorlopen.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 194.990,91
Europese subsidie: € 81.821,94