Het project wil de K.M.O.’s strategisch versterken op het vlak van (export) marketing door middel van: het zelf opzetten met behulp van een nog te ontwikkelen marketingdiskette (SMART) van een marketingplan; voor een honderdtal K.M.O.’s is begeleiding door een NCMV-adviseur mogelijk; (luik NCMV) het laten uitvoeren van een markt- of exportmarktonderzoek door een professioneel marketingadviesbureau; 1.000.000 BEF per onderzoek (5) (luik GOML) de K.M.O. kan zelf een marketing- of exportverantwoordelijke aanwerven, waarbij een gedeelte van de personeels-, werkings-, reis- e.a. kosten kunnen gesubsidieerd worden binnen een door de GOM-Limburg goekgekeurde taakomschrijving en actieplan (gedurende maximaal één jaar); 2.000.000 BEF per specialist (10); (luik GOML).
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 3.252.810,24
Europese subsidie: € 976.460,58