Campagne Afkicken: autoluw naar het werk: de campagne heeft tot doel het provinciaal duurzaam mobiliteitsbeleid te ondersteunen. Afkicken…Autoluw naar het werk sensibiliseerde de Limburgse bedrijfswereld en zijn werknemers m.b.t. de toenemende vervoersproblematiek. De idee van de campagne was het gebruik van duurzame vervoeralternatieven voor het autosolisme te promoten en te stimuleren en zoveel mogelijk duurzame kilometers te verzamelen aan de hand van de woon-werkafstand en de dienstverplaatsingen. Op die manier konden deelnemers exact uitrekenen hoeveel zij persoonlijk uitgespaard hadden tijdens hun campagneperiode. Fietsen, carpoolen, openbaar vervoer en te voet waren de alternatieven die centraal stonden. Het Provinciebestuur trachtte de potentiële deelnemers te motiveren, de deelnemers leverden de inspanning en genoten van de rechtstreekse en onrechtstreekse voordelen. Zowel de werkgever als de werknemer kunnen besparen op hun kosten en zij verbeteren hun leef- en werkomgeving.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 2000-2006
Startjaar: 2000
Totale projectkosten: € 10.897,06
Europese subsidie: € 5.448,53