Gemeentelijke bedrijvenfora voor KMO's Het project speelt in op het steeds toenemend belang van netwerking voor de KMO’s. Steeds meer wordt het belang van netwerken in de verf gezet. Er worden speciale cursussen ingericht om te leren netwerken, er verschijnen met de regelmaat van een klok diverse boeken over “de kracht van je netwerk”, recepties worden steeds meer “netwerkmomenten” genoemd, speeddating kent een opgang, ….Bij de KMO’s is de behoefte aanwezig om ook het eigen netwerk verder te kunnen uitbouwen. Hierbij wordt in eerste instantie aandacht besteed aan het verzorgen van het netwerk van klanten en leveranciers. Als belangrijke speler in het lokaal economische netwerk dient een KMO echter ook aandacht te besteden aan het onderhouden van goede contacten met collega ondernemers in de eigen gemeente. Hier speelt dit projectvoorstel voornamelijk op in. Bijzondere aandacht wordt besteed aan startende ondernemers.
Thema: ondernemerschap en economische zaken
Programma: Doelstelling 2 2000-2006
Startjaar: 2000
Totale projectkosten: € 374.396,98
Europese subsidie: € 109.346,86